0

På Kåken för framtids segrar.

En sak jag uppskattar med mina vänner är att de alltid är game för att "omfamna livet", embracea sina framgångar och fira allt som firas kan. Livet blir ganska kul då, carpe diem! Förra veckan firade vi t.ex. att jag nailat ett skitkul samarbete med ett nätverk för sju (!) byråer (!) till mitt PR-arbete (!) på Berghs. Igår fick Amanda veta att hon köttat sig in på en lista över de 75 bästa, kvinnliga, ledarna i vårt gurkformade land. Värt att fira? Solklart. Inga tvivel. Vi gick till Kåken och var det kalas.
När man firar saker är det viktigt att göra det på rätt sätt. På Kåken är cirka 97% av alla övriga gäster skitsvåra hiphophipsters så för att passa in och bygga någon slags myt om oss själva tryckte vi våra champagneglas mot kinden när vi skålade. Smart drag. Man ser både cool och intelligent ut. 
Mitt coolhetskomplex ökade tyvärr under besöket. Hade tagit på mig ett par märkliga öronhängen formade som papegojor kvällen till ära men med hänvisning till övrigt kundklientel med sina långa kappor, svåra poser, toppluvor och piercingar i olika kroppsöppningar kände jag mig ändå töntigast på plats.
Synd.
För jag är ju rätt ball.

Kommentera här: